Prodajna optimizacija neke spletne strani - 1. del


"Brez prodaje ni piškotov".
- nekdo, ki zelo veliko ve o spletni prodaji

Kljub temu, da se živimo v časih neprestanih sprememb (če je Heraklit že 400 pr.n.š. trdil, da so "spremembe edina stalna stvar v življenju", bolje da ni delal v marketingu leta 2012) in da prihaja do povsem novega zlivanja PR-ja, direktnega marketinga, web socialnih mrež, pinterestov, konverzij, spletnih iger, oglaševanja, spletnih diskusij, contenta, analiz in meritev... Ostaja spletna stran zvezda stalnica. Sicer se mnogo elementov seli na druge medije (predvsem najpomembnejši element, spletne konverzije, je postal mnogo bolj razpršen), vendar je dobra spletna stran še vedno "a-must-have".

In vendar vsakodnevno naletimo na strani, ki nikakor ne služijo svojemu namenu - to je, da obiskovalcu nekaj prodajo. Nalašč uporabljam besedo prodajo - vendar ne v smislu dejanske prodaje nekega izdelka ali rešitve, temveč neke akcije, konverzije, ki jo na spletni strani obiskovalec bodisi dejansko opravi, bodisi jo samo ponotranji. Ste izvozniki surovega jekla? Vaša konverzija bo verjetno uvodni kontakt s potencialnim kupcem. Se ukvarjate s finančnim svetovanjem? Uvodni kontakt ali samo spodbujanje zavedanja, da ste pravi. Vodite spletno evidenco izginulih domačih živali? Naročilo na tedenski newsletter ter dodajanje na Facebook profil, kjer boste širili osveščenost/obveščenost.

Vsaka stran prodaja nekaj. Vsaka. In ravno zato veljajo za spletne strani nekatera ohlapna pravila, katere je zelo modro upoštevati, v kolikor si želimo biti pri tej "prodaji" uspešni.

1. Spletna stran mora vzbujati zaupanje. Če bi se omejili na to, da mora biti stran "profesionalna", bi se s tem omejili samo na tiste dejavnosti, ki profesionalen videz zahtevajo. Kaj pri določeni publiki zbuja zaupanje oziroma občutek, da so na "pravi" strani, pa je lahko zelo različno. Profesionalen videz je morda zelo pomemben v poslovnem svetu, spet kje drugje pa bo to manj pomembno. Ključna beseda tukaj je vzbujanje kredibilnosti pri svoji ciljni publiki. Visoka kredibilnost = visoka možnost za prodajo oz. konverzijo. Takšno ali drugačno.

2. Spletna stran mora vzbuditi pozornost. Spet različno od primera do primera; nekatere strani uporabljajo najrazličnejše oblikovalske prijeme in multimedijske elemente, spet druge se poslužujejo minimalističnih, subtilnih metod. Pa vendar so si dobre (prodajne) strani v tem enake - s pravilnimi poudarki bodo znale povedati točno to, kar boste vi kot obiskovalec želeli videti.

3. Spletna stran mora imeti rdečo nit. Številne spletne strani v želji, da bi predstavile kar največji del svojega portfelija (produktov, storitev, itd), izgube fokus oz. rdečo nit. To ni dobro - odlično narejene spletne strani bodo znale, kljub temu da ponujajo na stotine različnih dejavnosti, še vedno obdržati rdečo nit ter se izogniti neredu. Pripovedovale vam bodo neko zgodbo, tako z dizajnom kot s teksti. Če ste v tem trenutku pomislili tudi na izraz Value proposition, ste pomislili prav. Primer dobre prakse? Applova spletna stran http://www.apple.com

4. Spletne strani morajo znati obiskovalca prepričati v konverzijo. Tako imenovani call-to-action oziroma poziv za akcijo (konverzijo) je življenjskega pomena za to, ali bo spletna stran nekaj prodala ali ne. Slabe strani vas bodo sem ter tja medlo zaprosile za vaš e-poštni naslov ali kontakt, katerega seveda ne boste dali... Na dobrih prodajnih straneh pa boste v hipu oddali najbolj varovane osebne podatke, in še veseli boste zraven.


Ta štiri pravila so dejansko vse, kar je potrebno imeti v mislih pri postavljanju ali prenovi spletne strani. Ostane "samo" še izvedba. In ker smo bili na Atolu vedno med bolj praktičnimi, bom v naslednjih delih predstavil transformacijo spletne strani v prodajno spletno stran. In to kar na domači strani www.atol.si. Ki je šla trenutno skozi menjavo platforme in skozi popoln redizajn... ...kmalu pa bo postala "optimalna" prodajna stran.

Torej tokrat kovačeva kobila ne bo ostala bosa. Se beremo naslednji teden, zelo pa bomo veseli tudi kakršnihkoli inputov. Nenazadnje, spletna stran je pa res tako hvaležna tema za diskusijo, da be se moglo od različnih mnenj kar kresati :)

Gal Kočar,
Vodja razvoja trgov

2 komentarja:

Blaž Mertelj pravi ...

Gal, si me prepričal :)

Blaž Mertelj pravi ...

Kako kaj nadaljevanje, ki ga napoveduješ :) ?