Sodelovanje marketinga in prodaje

V naslovu piše SO-DELOVANJE, tako pogosto uporabljena beseda - pa premalo živeta. Saj veste kako gre, najprej nekaj razumem, potem začnem delovati v tej smeri, dokler tega ne ponotranjim in začnem - to živeti.

Da, živeti sodelovanje med prodajo in marketingom. Danes sem naletel na tale video intervju (na začetku kratka reklamica, pardon), ki govori o tem. Ali se naš oddelek za marketing in prodajni res zavedata, da eden brez drugega ne moreta biti uspešna. Rekli bodo da, seveda, saj smo neuspešni ker ONI ne delajo dovolj dobro :) Super, no to že ni sodelovanje, prelaganje krivde in odgovornosti zagotovo ne pelje tja. Razumevanje eden drugega in potreb, ki jih ima drugi, da bo dobro opravil svoj del NAJINE naloge in potem še kaj jaz lahko naredim drugače, da bo njemu lažje - to je sodelovanje.

In kot video razlaga, obe funkciji se morata uskladiti na treh nivojih:
  1. isti podatki, ena slika kupca - modno se temu reče CVS (Common View of Customer)
  2. en enoten proces - da se ve, kako posamezen nakup ali posel potuje preko obeh oddelkov in potem tudi v izvedbo - ter da se jasno ve, kaj mora kje kdo narediti in kako so aktivnosti povezane v skupnem rezultatu
  3. usklajenost ljudi - da se člani obeh oddelkov aktivno prizadevajo, da bodo eden drugemu pomagali pri skupnem cilju.
Pomembnost je moč opredeliti sicer v obratnem vrstnem redu, a včasih je "bottom-up" pristop uspešnejši, saj se je veliko lažje strinjati s prvo točko kot z zadnjo. V te točke je treba verjeti in jih živeti. Šele ko bomo naredili skupno sliko kupca, bodo vsi vpleteni (tudi sicer najbolj skeptični udeleženci) ugotovili, da se je treba uskladiti na enotnem procesu in šele potem, da je treba sodelovati tudi temeljiteje, razumeti se in so-delovati.

1 komentar:

William Hurt pravi ...

Wow what a great blog, i really enjoyed reading this, good luck in your work

MOZ Trust