Hladno klicanje in pasti: Nasveti kako se jim izogniti

Če se izvede pravilno lahko hladno klicanje predstavlja učinkovito prodajno orodje za podjetja. Praksa pa žal kaže, da podjetja bodisi ne uporabljajo hladnega klica ali pa je uporaba neuspešna. To je povezano z določenimi napakami, najpogostejše so sledeče:

  • Direktno branje iz skripte. Namreč nič ni bolj dolgočasno kot to, da potencialna stranka ob prevzemu klica zasliši na drugi strani klicatelja (po običajno napačni izgovarjavi njenega imena), ki direktno bere iz nekega scenarija. To pokaže popolno pomanjkanje profesionalnosti. Stranka se počuti kot le neko drugo ime na seznamu, ne pa kot nekdo poseben.
  • “Vi ste bili izbrani”. Slednje zveni kot obrabljen, lažen kliše, kar tudi je. Razmislite o tem. Zakaj za vraga bi neko podjetje klicalo tj. izbralo stranko, s katero verjetno nikoli niso niti poslovali? Ali je to strankin srečen dan? Običajno ne pomislimo na to.
  • Stranka ostane ravnodušna. Če klicatelj zveni zdolgočasen in naučen – to stranka čuti. Konec koncev, če klicatelj sam ni navdušen nad ponudbo, zakaj potlej naj bi bila zainteresirana potencialna stranka?
  • Dajanje priložnost besedi »ne«. Kadarkoli klicatelj potencialni stranki postavi vprašanje nikoli ne sme biti priložnost, da stranka reče »ne«. Na primer, namesto klasičnega vprašanja »Ali želite, da se eden od naših prodajnih predstavnikov oglasi pri vas prihodnji teden?« postavite vprašanje kot je »Naš sodelavec bo v vaši okolici v torek in četrtek. Kateri dan vam bolj ustreza?«. To nudi strankam možnost izbire, in posledično daje veliko boljše rezultate.
  • Naključen seznam strank. Pripravi naključnega seznama strank se je, če je le mogoče, potrebno izogniti. Če je seznam strank zreduciran na tiste stranke, ki so v preteklosti kupile/povpraševale po podobnih izdelkih/storitvah, bo hladno klicanje veliko uspešneje.
  • Neizvajanje hladnega klicanja. To govori samo zase. Da bi uspeli pri hladnem klicanju, mora klicatelj opraviti klice. Dejansko je tako preprosto.
Z izogibanjem tem napakam bo hladno klicanje predstavljalo donosno in učinkovito dejavnost za vaše podjetje.

Povzeto po
Alen Majer "Cold Calling Mistakes: Top Tips To Avoid".


Petra Savković

2 komentarja:

Unknown pravi ...

Osebno opazam najvec tezav pri izbiranju potencialnih interesentov glede na demografske in druge generalne parametre... Ampaaak... To je samo prvi krog, potem pa gre lazje.

Prav tako je potrebno spremljati rezultate in izracunavati ROI! Kot motivator pri uvedbi tega sistema pa si izracunajte koliko ZASLUŽITE z vsakim NEjem. Npr: ce ste posel za 1000 € dobili na 100. klic, pomeni da ste za prvih 99 NEjev (zavrnitev) zaslužili, pri vsakem NEju 10€ :-)

Blaž Mertelj pravi ...

Bravo, Dragan! Super komentar. Hladno klicanje je zelo neprijetno, če se gleda samo v tistih nekaj dogovorjenih sestankov - kao vse ostalo je neuspeh. Ni res, po toliko NEjih pride DA in treba je dobiti neko število NEjev, da se dobi en DA.
Pa saj si ti bolje napisal!!!