Zmanjševanje posledic uvajanja sprememb

Zadnjič smo govorili o krivulji sprememb, danes pa si poglejmo, kako lahko zmanjšamo negativne posledice uvedene spremembe in kako lahko pomagamo ljudem, da jo čim hitreje sprejmejo. Naš cilj je, da krivulja postane čim plitvejša in čim ožja.

Z zavedanjem odpora do sprememb in poznavanjem krivulje, lahko s pravimi informacijami pomagamo ljudem k sprejemanju novih načinov, glede na to, v kateri fazi se nahajajo. To vam bo pomagalo pospešiti spremembe in povečati verjetnost za uspeh.

Faza 1
V tej fazi so lahko ljudje v šoku ali v zanikanju. Tudi če je bila sprememba dobro načrtovana in boste vi razumeli, kaj se dogaja, je to moment, ko se ljudje zavejo realnosti. "To je zdaj to!". Ljudje bodo potrebovali čas za prilagajanje, mi pa jih moramo dovolj informirati. Morajo razumeti, kaj se dogaja, in vedeti, kam se obrniti po pomoč.

V tej fazi je ključna komunikacija. Poskrbite, da boste komunicirati pogosto, ampak pazite, da po drugi strani, ljudi ne zasujete z informacijami. Naenkrat bodo lahko razumeli le en del, vi pa poskrbite, da bodo vedeli, kam se lahko obrnejo za dodatne informacije. Zagotovite si tudi čas, ki ga boste namenili odgovorom na morebitna vprašanja.


Faza 2
V tej fazi začnejo ljudje reagirati na spremembo. Verjetno je, da bodo začeli izražati skrb, jezo, zamero ali strah. Lahko se upirajo spremembam aktivno ali pasivno. Lahko bodo občutili potrebo, da izrazijo svoje občutke in skrbi, in sprostijo svojo jezo.

Za organizacijo, je ta stopnja "nevarno območje". Če je ta stopnja slabo vodena, lahko organizacija zapade v kaos ali krizo.

Torej v tej fazi je potrebno skrbno načrtovanje in priprava. Tisti, ki je odgovoren za uvedbo sprememb, se mora dobro pripraviti na morebitne ugovore. Poskrbite, da boste ugovore obravnavali dovolj zgodaj, z jasno komunikacijo in podporo ter ukrepali v smeri zmanjševanja težav, ki jih bodo ljudje doživljali. Ker je reakcija na spremembe osebna in individualna, je težko predvideti vse morebitne ugovore. Zato morate pozorno opazovati in spremljati dogajanje, da se lahko hitro odzovete na nepričakovano.

Faza 3
To je prelomnica za posameznike in za organizacijo. Ko prebrotite fazo 2, lahko rečemo, da je organizacija ali projekt izven "nevarnega območja" in je na poti zagotavljanja uspešnosti spremembe.

Ko se bodo ljudje začeli odpirati spremembi, bodo začeli individulano raziskovati in ugotavljati kaj ta prinaša s seboj.To bodo storili hitreje in lažje, če jim bomo pri tem pomagali.

Kot oseba, ki vodite uvedbo spremembe lahko poskrbite, da postavite dobre temelje tej fazi. Prepričajte se, da so ljudje dobro usposobljeni in imajo že zgodaj dovolj možnosti za
pridobivanje izkušenj. Zavedajte se, da je ta faza ključnega pomena za učenje in sprejemanje, ter da je zanjo potreben čas. Ne pričakujte, da bodo ljudje že 100% produktivni in zamejite
dovolj časa za pridobivanje izkušenj brez prevelikega pritiska.

Faza 4
To je faza, ki ste jo čakali! Tukaj novi načini dela postanejo že naravni in ljudje sprejmejo izboljšave.

Kot oseba, ki je vodila uvedbo spremembe, bosto končno začeli občutiti prednosti, za katere ste trdno delali. Vaša ekipa ali organizacija bo postajala produktivna in učinkovita in pozitivni učinki spremembe bodo postali očitni.

Čeprav boste zasedeni s štetjem prinešenih prednosti, ne pozabite, proslaviti uspeha! Pot je bila skalnata in zagotovo vsaj malo neprijetna za nekatere. Zato podelite uspehe in praznujte dosežek z vsemi. Tako boste zapečatili uspeh, kar vam bo v prihodnosti olajšalo uvajanje novih sprememb.

Tamara Ćetković
Svetovalka in coach

Ni komentarjev: