Dobro zasnovana in učinkovita mednarodna prodajna funkcija - formula uspeha

Kaj imata skupnega uspeh Steklarne Hrastnik predstavljen v današnjem prispevku na Dnevniku TVS in nasvet vladi s strani g. Škrabca v Financah?

Kdor prospevka o Steklarni ni videl, naj povem, da so leto 2011 zaključili z 500 Mio€ dobička, že prvi letošnji kvartal pa končali z 600 Mio€ dobička! Medtem ko podobna proizvodna podjetja ugašajo, se Steklarna ponaša s takim uspehom. Zakaj?

Direktor pravi, da so se preprosto povsem preorientirali v trženju oz. prodaji, saj so nastopili na povsem drugih, bolj oddaljenih trgih, kjer kupcem prodajajo neposredno in tako zaslužijo več. Drzno so pogledali, komu in kje lahko prodajo za več in prodajo vzeli v svoje roke.

Tako je, v svoje roke. Ker za nekoga, ki vodi podjetje, ki pomaga slovenskim podjetjem prodreti na nove trge, je naravnost nedojemljivo, koliko slovenskih proizvodnih podjetij se s prodajo oz. trženjem ukvarjajo kot z nujnim zlom. V prodaji ne vidijo ključne poslovne funkcije, ki je glavno krmilo njihove ladje. Kaj šele, da bi vanjo investirali, jo gradili in pri tem uporabili sodobne tehnologije, ki jih pozna svetovna konkurenca. Prevladuje prepričanje, da kdor nekaj proizvaja, naj bi avtomatično to znal tudi dobro prodati in celo vzpostaviti in voditi prodajno mrežo.

Zanimivo, da je tudi vodja steklarninega sindikata zelo pohvalil sodelovanje z vodstvom :) Bravo Steklarna, čestitam!

Kaj pa nam pravi g. Škrabec? Slovenija ima konkurenčna nišna podjetja, ki lahko super rastejo! Ne potrebujemo jih veliko, saj smo majhna nacija. Podprimo njih. Naši "velikani" se namreč pasejo predvsem na lokalnem trgu, ki se krči, so pa pretogi, da bi resnično propulzivno prodrli v regiji, od njih rasti preprosto ne bo. Podjetja, kot so Bisol, Akrapovič in številna podobna, ki so medijsko manj izpostavljena, pa prav lepo lahko rastejo in se v nekaj letih lahko povečajo 10x, saj čeprav niše, so njihovi trgi dovolj veliki v globalnem pogledu.

Seveda je to drugo možno z dobro organizacijo prodajne funkcije, ki jo podjetja za slovenski trg ne potrbujejo niti poznajo. Pri teh podjetjih bomo zato opazili, da v to funkcijo vlagajo in vgrajujejo svetovna znanja in pristope.
Za izvedbo takih ukrepov za uspešen prodor na nove trge, je Atolov tim pravi partner, kontaktirajte nas.  Srečno!

Blaž Mertelj,
direktor

Ni komentarjev: