Kako se izogniti najpogostejšim napakam hladnega klica


Je tudi za vas hladen klic učinkovito prodajno orodje?
Hladen klic je lahko za podjetje učinkovito prodajno orodje v kolikor je opravljen pravilno. Vendar pa mnoga podjetja, bodisi ne uporabljajo hladnega klica, ali se ga lotijo neučinkovito. To je predvsem zaradi nekaterih napak, ki so predstavljene v nadaljevanju:
  
Branje iz scenarija. Nič ni bolj dolgočasno za potencialnega kupca, kot dvigni telefon in slišati klicatelja (ki po navadi napačno-izgovori vaše ime), začeti brati pisni scenarij. To kaže na popolno pomanjkanja strokovnosti, kot tudi pusti kupcu občutek, da je samo še eno ime na seznamu, in ne nekaj posebnega.
  
"Bili ste izbrani". Ta s strahom pričakovan kliše zveni lažen, kot tudi je. Pomisli, zakaj na svetu bi bil kupec izbran s strani podjetja, ki do sedaj z njim ni nikoli posloval? Je to srečen dan za stranko? Ponavadi ne mislijo tako. 
  
Pomanjkanje strasti. To je povezano z branjem iz scenarija. Veliko klicateljev zveni popolnoma brez čustveno. Če kaj povzroči, da stranka prekine zvezo je slednje, kar nas pripelje do naslednje napake.
  
Nezmožnost čustvene povezave s stranko. Če klicatelj zveni dolgočasno in mehansko, bo poslušalec to zaznal. Konec koncev, če klicatelj ni navdušen nad ponudbo, zakaj na svetu bi moral to biti potencialni kupec? 
  
Dati možnost reči "ne". Kadarkoli klicatelj zastavlja potencialnemu kupcu vprašanje, nikoli ne sme dati stranki priložnost reči "ne". Na primer, namesto: "Bi želeli, da eden izmed naših prodajnih zastopnikov pride k vam naslednji teden?", pravo vprašanje se glasi: "Naš prodajni zastopnik bo na vašem območju, v torek in četrtek. Kateri dan je bolj primeren za vas?". To daje kupcu možnost izbire, in s tem veliko boljše rezultate. 
    
Neusmerjeni ciljni klici. V kolikor je mogoče se je potrebno delu z naključnim seznamom izogniti. Če se lahko ciljni seznam zoža na stranke, ki so kupili podobne izdelke/storitve v preteklosti, bo klicna kampanija bolj uspešna.
    
Ne izvajanje. To govori samo zase. Da bi uspeli, morajo klicatelji izvajati klice. To je res tako preprosto.
    
Z izogibanjem teh napak bo hladno klicanje bolj dobičkonosna dejavnost za vaše poslovanje.
    
Povzeto po: Alen Mayer: "Cold Calling Mistakes: Top Tips To Avoid"
http://www.alenmajer.com/2012/01/cold-calling-mistakes-top-tips-to-avoid

Blaž Mertelj,
direktor in višji svetovalec


Ni komentarjev: